Roadtrip, del 1

Under sista veckan på påsklovet fick jag besök av mina föräldrar. Vi utmanade ödet och gav oss ut på en roadtrip trots vänstertrafik och den halvdana standarden på brittiska vägar. Jag fick agera kart-/skyltläsare och kände mig lite som en körskolelärare när jag bad pappa hålla större avstånd från väggrenen.
 
Första dagen åkte vi genom The New Forest med sikte på Corfe Castle. I Corfe var alla husen byggda av sten och runt byn gick ett ånglok. Jag fick tyvärr ingen bra bild på detta, men det såg ut precis som The Hogwarts Express när det kom farandes mellan gräskullarna.
Vi promenerade upp för en av kullarna för att titta på utsikten. Detta var dock ingen vanlig liten kulle, utan kändes snarare som ett mindre berg. Att det satt en skylt vid stigens början som talade om att klättringen skulle ske på egen risk kändes dock aningen överdrivet..
Väl uppe kunde vi pusta ut och spana på ruinen som en gång var Corfe Castle.
Efter lunch på en uteservering åkte vi vidare mot Lulworth där vi tog en promenad längs kustlinjen. Här var sluttningarna betydligt brantare än i Corfe och mina redan överansträngda vader brände ordentligt efteråt vill jag lova. Men solen sken och havet lyste turkost (gick såklart inte att fånga med kameran), så det var värt träningsverken flera gånger om.
 
Framåt kvällen tog vi in på en förvånansvärt lyxigt hotell i Dorchester. Efter en stunds vila gick vi till första bästa pub där jag och mamma åt oss proppmätta på favoriträtten revben. Mycket bra avslut på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback