En helg i mobilbilder

Efter att ha överlevt den tråkigaste föreläsningen i världshistorien (termodynamik) i fredags eftermiddag gick jag direkt till en kompis för att hjälpa till med kvällens middag. Tartiflette, franskt vin och franska chokladpraliner med små dikter på omslagspappret tillsammans med mestadels franska vänner. Det är inte konstigt att jag tänker på engelska med fransk brytning ibland! 
Igår åkte vi till Brighton och hann tillbaka precis i tid för ännu en hemmafest hos grannarna. Jag gick hem i någorlunda vettig tid för att orka upp till gymmet imorse och mötte sedan upp aningen tröttare vänner för en väldigt sen brittisk frukost.
 
1 Bara för att jag tycker att de här husen är så fina. 2 Tänker på min kära gymnasieklass varje gång jag går förbi den här skylten. 3 De tar alla hjärtans dag på stort allvar här. Mataffären är smockfull med hjärtan, choklad, viner och blombuketter. 4 Ett mellanmål bestående av en skiva riktigt bröd. Blev så förvånad över att hitta fullkorsbröd med pumpafrön mitt bland all toast i affären.
1 Ett meddelande till alla svenska blondiner på mitt linne under senaste white t-shirt party. 2 Det är slitsamt att vara erasmusstudent. 3 Min frukost efter springturen imorse. 4 Och sedan blev det en något mindre hälsosam brittisk frukost till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback