Prag

Sex timmar efter att jag kom tillbaks till Southampton från Cardiff var det dags att åka iväg på nästa resa. Vid halv fem på morgonen mötte jag upp Maureen för att promenera till universitetet, där vi blev upphämtade och skjutsade till Gatwick. Tillsammans med 27 andra SUPS-medlemmar flög vi till Prag där vi möttes av snö och tio minusgrader. Förstå de andras fascination över det kalla vädret! Bör dock tillägga av det var väl kallt även för min smak, så det blev mycket spring mellan olika caféer, pubar, kyrkor och turistbutiker de två första dagarna.
 
Vi passade såklart på att prova så mycket tjeckisk mat vi bara kunde; bland annat gulasch, potatis-, bröd-, dessert- och pepparkaksdumplings, dillsoppa och trdelník. Första kvällen fick vi trerätters för 50 kronor!
 
I mitt rum på vandrarhemmet var vi 16 personer. Det var aningen spännande att dela en toalett och två duschar med så många andra, men det blev faktiskt inte trafikstockning till badrummet på morgonen som jag väntat mig. Sen går det såklart an när man känner alla i gruppen, det hade nog inte varit lika roligt att sova tillsammans med 15 främlingar..
 
Prag var förövrigt en av de finaste städerna jag någonsin besökt, så jag tänker helt klart åka dit någon gång igen! Kanske under våren, när det inte är lika kallt ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback