Amsterdam

I helgen åkte jag buss till Amsterdam tillsammans med 50 andra studenter från Southampton. Jag och Maureen blev glatt överraskade när vi kom fram till upphämtningsplatsen i torsdags kväll och kunde konstatera att bussen redan var på plats. Det har nämligen hänt att bussen inte dykt upp alls när erasmusföreningen har organiserat resor vid tidigare tillfällen. Det visade sig dock ganska snart att bussens batteri var dött och att vi skulle behöva vänta i en timme på en reparatör från volvo. Perfekt start på resan! 
 
Turligt nog blev det inga ytterligare förseningar, så en timme senare var vi påväg mot färjan från Dover. Det gick förvånansvärt lätt att sova i bussen och jag vaknade bara några enstaka gånger. Bland annat när mittgången plötsligt var full av skrikande studenter som bestämt sig för att spela in en harlem shake. Inga konstigheter.
 
Vi tillbringade två heldagar i Amsterdam och jag fick ungefär den här uppfattningen: cyklar, spårvagnar, droger, kanaler, husbåtar, muséer, tulpaner, träskor, ostar, red light district och argentinska steakhouses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback