I ♥ London

 
I helgen åkte jag och mina fina favoritgrannar till London för att ta det lugnt efter den inte fullt så avslappnande helgen i Amsterdam. Vi tillbringade fredag eftermiddag på Tate Modern och jag ville handla ungefär varannan sak de sålde i muséeshopen (är det ens ett ord?). Därefter åt gick vi till en indisk restaurang och åt chicken tikka med naanbröd samtidigt som killarna vid bordet bredvid skröt om sina jobb på Bank of London och försökte bjuda oss på drinkar. 
Lördagen tillbringades i Greenwhich, ett område i London där jag aldrig har varit förut. Vi hittade bästa marknaden, handlade massor av téer i en ekologisk mataffär och åt organiska morotsbiffar till lunch på en uteservering.
Under eftermiddagen hade vi tänkt promenera till the O2 arena för att gå på The British Music Experience, men det visade sig vara lättare sagt än gjort. Helt utan förvarning hamnade vi i Londons mest folktomma område, där gatorna var smala gränder och husen hade sönderslagna rutor. Därefter förvandlades marken till lera och omgivningen blev en byggarbetsplats med gigantiska sandhögar och lyftkranar. Tillslut kom vi fram i alla fall och muséet var helt klart värt mödan att ta sig dit.
 
På söndag förmiddag tog vi en promenad till Oxford Street via Covent Garden. Därefter lyckades vi nästan missa vår buss hem på grund av stängda tunnelbanestationer och signalfel på Victoria Line. Jag visste inte ens att det kunde hända? En sjukt bra helg var det i alla fall och nu ser jag redan fram emot nästa resa till London i maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback