Roadtrip, del 3

Segare än segast kommer här tredje delen från min roadtrip i Cornwall under påsklovet.
 
På måndagsmorgonen åt jag min havregrynsgröt med en muminsked, eftersom kvinnan som ägde B&B:et vi bodde på visade sig älska mumintrollen och var jätteglad över att träffa folk från Sverige (dvs nästan Finland).
 
Vi tillbringade större delen av dagen på The Eden Project, som är världens största växthus med inomhusregnskog. Jag fastnade såklart för tulpanerna, eftersom de var roligast att fota. Framåt eftermiddagen kom vi fram till kuststaden Penzance där jag äntligen fick tillfället att äta färskfångad fisk till middag. Parmainlindad torsk med pestopotatis närmre bestämt, så gott!
På tisdag förmiddag tog vi en tur förbi lands end (så långt västerut man kan komma i Storbritannien) innan vi körde vidare. Längs en av småvägarna åkte vi förbi några kossor som såg ut som nallebjörnar och jag var helt enkelt tvungen att hoppa ur bilen för att ta lite bilder.
Vi kom fram till St Ives, som jag tycker var en av de finaste städerna vi besökte i Cornwall. St Ives är precis som många andra städer i Cornwall en fiskestad, så till lunch fick det bli fisksoppa. Mycket fiskmåsar fanns det också, vilket pappa fick erfara under eftermiddagen när en mås tog sikte på hans glass och anföll snett bakifrån. Lagom förvånande!
Staden var inte speciellt stor, men ändå fullproppad av fudgebutiker och konstgallerier. Jag förälskade mig i den här teckningen, som tyvärr kostade några hundra pund mer än vad jag hade råd att betala.

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder! kossan med tungan va nog bäst! du lyckas alltid få sånnadär bilder (: va go :)

Svar: De var så söta! Först blev de jätterädda och sprang iväg när de hörde slutarljudet från kameran, men så blev de nyfikna och kom smygandes tillbaka ;)
Annie

2013-05-20 @ 08:48:01
URL: http://imageandwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback