Roadtrip, del 4

I eftermiddags skrev jag min andra tenta och imorgonbitti är det dags för den tredje. Det är lite jobbigt att de ligger så tätt, men samtidigt är jag så trött på att plugga att det ska bli skönt att bli av med dem. Trots tentan ser jag redan fram emot att det ska bli morgon, bara för att det innebär frukost i form av havregrynsgröt kokt på mandelmjölk. Det är min senaste upptäckt och obeskrivligt gott! Men egentligen var det inte ju gröt jag tänkte skriva om, utan jag ville mest visa den sista bunten bilder från min fjärde påsklovsvecka. Känns som en evighet sen nu!
 
Onsdag förmiddag tillbringade vi vid Tintagel Castle, en slottsruin högt upp på en kulle långt bort från allt annat. Det krävdes en del klättring för att ta sig dit, men naturen runtikring var superhäftig. Vinden var till och med värre än vad man hade kunnat vänta sig och jag funderade allvarligt på om det fanns risk för att någon skulle kunna blåsa ner för klippan vi stod på.
Vi ägnade hela torsdagen i Bath åt att gå runt i affärer, provsmaka fudge och njuta av eftermiddagssolen vid vattnet. Mina föräldrar slog till på en afternoon tea och jag passade såklart på att norpa en nybakad scone.
På fredagen bar det av tillbaks till Southampton, men först stannade vi till en sväng vid Stonehenge för att ta ett par bilder.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hahaha vilket sammanträffande (nästan lite läskigt!). Jag köpte mandelmjölk igår och längtade hela kvällen efter att det skulle bli morgon så jag kunde äta min gröt med den :O Äter det nu, så gott!

Svar: Haha, så random. Great minds think alike ;)
Annie

2013-05-24 @ 07:28:40
URL: http://justlikelinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback